Kalafior zapiekany w pomidorach

Kalafior zapiekany w pomidorach

Znów się powtórzę, ale jemy za mało warzyw! Stąd moja kolejna propozycja, tym razem na wegańską kolację. Danie łatwe w przygotowaniu, w pełni składające się z darów natury, a przy tym bardzo smaczne. Przekonaj się 🙂

Nieskomplikowany kalafior zapiekany w pomidorach jest źródłem błonnika pokarmowego. Zaznaczyć należy, że jest to błonnik rozpuszczalny w wodzie, który nie działa drażniąco na ściany jelita! Za to wpływa pozytywnie na bakterie tam mieszkające, skraca czas pobytu treści pokarmowej w jelicie, zwiększa wydalanie cholesterolu i tłuszczów nasyconych wraz z kałem oraz opóźnia wchłanianie glukozy (cukru) do krwi. Same pozytywy 🙂

Ponadto kalafior oraz fasola to jedne z lepszych źródeł wapnia w diecie roślinnej. Porcja zapiekanego kalafiora dostarcza aż ok. 150 mg tego pierwiastka. Danie bogate jest również w beta karoten (prowitaminę A), który jest niezbędny do prawidłowego wzrostu i rozwoju oraz wpływa korzystnie na wzrok! Oprócz tego posiłek zawiera spore ilości witaminy B3, C, magnezu i potasu.

Kalafior zapiekany w pomidorach



Kalafior zapiekany w pomidorach

 

Składniki:

  • pół sztuki/400 g kalafiora
  • 1 duży pomidor
  • 3 garście ugotowanej fasoli czerwonej (może być z puszki)
  • łyżeczka syropu klonowego
  • 1 duży ząbek czosnku
  • 2 łyżki natki pietruszki
  • łyżka oliwy z oliwek
  • przyprawy: sól, pieprz, zioła prowansalskie

Wykonanie:

  • Kalafiora podzielić na różyczki i gotować 5 minut w niewielkiej ilości osolonej wody. Po czym odcedzić i umieścić w żaroodpornym naczyniu wysmarowanym wcześniej oliwą. UWAGA! Można pominąć etap gotowania i od razu piec. Wtedy jednak czas przygotowania potrawy ulega wydłużeniu.
  • Pomidora, czosnek, syrop klonowy i przyprawy umieścić w naczyniu blendera i zmiksować na krem. Sos wylać na kalafiora.
  • Na wierzch wysypać nasiona fasoli.
  • Wstawić do piekarnika nagrzanego do 200 C i piec, aż do zmięknięcia kalafiora.
  • Bezpośrednio przed podaniem posypać natką pietruszki.

Porcja dla 2 osób

Propozycja podania: danie świetnie smakuje samodzielnie, z upieczonym w tosterze pieczywem bądź dowolną kaszą

Wartość odżywcza w porcji:

Wartość energetyczna: 199,2 kcal
Białko: 11,9 g
Tłuszcz: 6,1 g
Węglowodany ogółem: 27,8 g
Błonnik: 10,6 g


Related Posts

Pudding Chia z mlekiem kokosowym

Pudding Chia z mlekiem kokosowym

Przechodząc na zdrową dietę najtrudniej odrzuca się słodycze, nieprawdaż? Nic dziwnego, skoro rodzimy się z preferencją właśnie do tego smaku. Nie martw się są zdrowsze alternatywy deserów. Jednym z nich jest pudding chia z mlekiem kokosowym. Na pewno słyszałeś już o nasionach chia, ponieważ w […]

Wegetariańskie burgery z buraka i fasoli czerwonej

Wegetariańskie burgery z buraka i fasoli czerwonej

Codziennie zachęcam moich podopiecznych do jedzenia większej ilości warzyw. Moim celem jest, aby jedzenie warzyw było stałym nawykiem każdego z nas! Wciąż jednak obserwuje, że niestety sporo z nas ma z tym problem… Osoby będące na diecie tradycyjnej bardzo często nie zdają sobie sprawy co […]