Kalafior zapiekany w pomidorach

Kalafior zapiekany w pomidorach

Znów się powtórzę, ale jemy za mało warzyw! Stąd moja kolejna propozycja, tym razem na wegańską kolację. Danie łatwe w przygotowaniu, w pełni składające się z darów natury, a przy tym bardzo smaczne. Przekonaj się 🙂

Nieskomplikowany kalafior zapiekany w pomidorach jest źródłem błonnika pokarmowego. Zaznaczyć należy, że jest to błonnik rozpuszczalny w wodzie, który nie działa drażniąco na ściany jelita! Za to wpływa pozytywnie na bakterie tam mieszkające, skraca czas pobytu treści pokarmowej w jelicie, zwiększa wydalanie cholesterolu i tłuszczów nasyconych wraz z kałem oraz opóźnia wchłanianie glukozy (cukru) do krwi. Same pozytywy 🙂

Ponadto kalafior oraz fasola to jedne z lepszych źródeł wapnia w diecie roślinnej. Porcja zapiekanego kalafiora dostarcza aż ok. 150 mg tego pierwiastka. Danie bogate jest również w beta karoten (prowitaminę A), który jest niezbędny do prawidłowego wzrostu i rozwoju oraz wpływa korzystnie na wzrok! Oprócz tego posiłek zawiera spore ilości witaminy B3, C, magnezu i potasu.

Kalafior zapiekany w pomidorach



Kalafior zapiekany w pomidorach

 

Składniki:

  • pół sztuki/400 g kalafiora
  • 1 duży pomidor
  • 3 garście ugotowanej fasoli czerwonej (może być z puszki)
  • łyżeczka syropu klonowego
  • 1 duży ząbek czosnku
  • 2 łyżki natki pietruszki
  • łyżka oliwy z oliwek
  • przyprawy: sól, pieprz, zioła prowansalskie

Wykonanie:

  • Kalafiora podzielić na różyczki i gotować 5 minut w niewielkiej ilości osolonej wody. Po czym odcedzić i umieścić w żaroodpornym naczyniu wysmarowanym wcześniej oliwą. UWAGA! Można pominąć etap gotowania i od razu piec. Wtedy jednak czas przygotowania potrawy ulega wydłużeniu.
  • Pomidora, czosnek, syrop klonowy i przyprawy umieścić w naczyniu blendera i zmiksować na krem. Sos wylać na kalafiora.
  • Na wierzch wysypać nasiona fasoli.
  • Wstawić do piekarnika nagrzanego do 200 C i piec, aż do zmięknięcia kalafiora.
  • Bezpośrednio przed podaniem posypać natką pietruszki.

Porcja dla 2 osób

Propozycja podania: danie świetnie smakuje samodzielnie, z upieczonym w tosterze pieczywem bądź dowolną kaszą

Wartość odżywcza w porcji:

Wartość energetyczna: 199,2 kcal
Białko: 11,9 g
Tłuszcz: 6,1 g
Węglowodany ogółem: 27,8 g
Błonnik: 10,6 g


Related Posts

Pudding Chia z mlekiem kokosowym

Pudding Chia z mlekiem kokosowym

Przechodząc na zdrową dietę najtrudniej odrzuca się słodycze, nieprawdaż? Nic dziwnego, skoro rodzimy się z preferencją właśnie do tego smaku. Nie martw się są zdrowsze alternatywy deserów. Jednym z nich jest pudding chia z mlekiem kokosowym. Na pewno słyszałeś już o nasionach chia, ponieważ w […]

Trufle z ciecierzycy

Trufle z ciecierzycy

  Zdrowe słodycze do niskokalorycznych nie należą. Ba! Bardzo często mają tyle samo kalorii co ich „nie zdrowe” odpowiedniki. Jednak czy to takie ważne? Dla osoby, która chce schudnąć na pewno. W końcu jeżeli zje więcej kalorii niż potrzebuje, waga będzie stała w miejscu, a […]