Placki cukiniowe z kukurydzą

Placki cukiniowe z kukurydzą

Rozszerzanie diety Kuby to dla mnie wielkie wyzwanie. Mimo tego, że mam zaplecze teoretyczne jest ono niczym w porównaniu do praktyki. Od samego początku wdrażam u niego różnorodne warzywa. Choć Kubuś przepada za brokułami, szpinakiem, cukinią czy awokado- są warzywa np. burak, które nie przechodzą tak łatwo. Ale mam  na to sposób! Przemycam je w placuszkach, gofrach, pancakes’ach 🙂

W żywieniu malucha najważniejsza jest cierpliwość. Ważna jest również twoja postawa(rodzica)! Masz być przykładem 🙂 Nie dziw się, że twoja pociecha nie chce warzyw jeżeli sam ich nie jadasz!

Nie masz pomysłu na posiłki dla dziecka??

Wypróbuj placuszki cukiniowe z kukurydzą. Kukurydza nadaje delikatny słodki smak plackom. Stanowią świetną propozycję na śniadanie lub kolację dla rocznych dzieci. Użyłam do ich przygotowania aromatycznych przypraw, ponieważ to one nadają smak temu daniu. Zarówno mi jak i Kubie bardzo smakowały. Może posmakują i Twojemu dzieciątku 🙂

Dlaczego warto podawać takie placuszki dzieciom? Są one bogate w m.in. witaminy z grupy B, błonnik, magnez, potas, cynk, witaminę A! Ponadto jeżeli użyjesz mąki owsianej bezglutenowej lub innej- gryczanej czy jaglanej sprawdzą się również w diecie małego alergika!

Placki cukiniowe z kukurydzą

Składniki:

  • 1 mniejsza cukinia ( ok. 200 g)
  • 1 mała kolba kukurydzy/ 150 g kukurydzy konserwowej
  • 3 łyżki mąki owsianej
  • 2 sztuki jaj klasy M
  • łyżeczka oleju kokosowego lub masła klarownego
  • sól morska, słodka papryka, kmin rzymski, gałka muszkatołowa

Wykonanie:

1. Cukinie zetrzyj na tarce o grubych oczkach.
2. Kukurydzę obierz z kolby. Wymieszaj z cukinią i odstaw na 10 minut. Po czym odcedź z nadmiaru wody.
3. Do warzyw dodaj jaja, mąkę i przyprawy. Dokładnie wymieszaj i odstaw na 10 minut.
4. Na patelni rozgrzej masło lub olej. Smaż placki na wolnym ogniu z obu stron na złoty kolor.

 

Porcja dla 2 osób

Propozycja podania: Placki świetnie smakują zarówno same, jak i polane jogurtem naturalnym lub podane ze świeżymi pomidorami 🙂

Wartość odżywcza w porcji:
Wartość energetyczna: 280 kcal
Białko: 12,6 g
Tłuszcz: 12,5 g
Węglowodany: 31,3 g
Błonnik: 4,6 g


Related Posts

Chleb z nasion

Chleb z nasion

Tego smakowitego i niezwykle ciekawego chlebka nie wymyśliłam sama. Zainspirował mnie przepis jadłonomi. Autorka nazwała go “chlebem zmieniającym życie” i tym mnie przekonała 🙂 Jednak nie mając wszystkich składników zdecydowałam, że przepis zmodyfikuje na swój własny sposób. I tak właśnie powstał chleb z nasion w […]

Pasta z awokado

Pasta z awokado

Awokado to owoc powszechnie dostępny w dużych hipermarketach, jak również małych osiedlowych warzywniakach. Początkowo trudno było mi się do niego przekonać, ze względu na ( według mnie ) mdły smak i zapach. Gdy zaczęłam poszerzać wiedzę na jego temat, wiedziałam, że muszę go polubić. I […]