Domowe paluszki rybne

Domowe paluszki rybne

Ryby są źródłem niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych z rodziny Omega 3, tj. DHA i EPA. Są one bardzo ważne w diecie najmłodszych. To dzięki nim układ nerwowy rozwija się prawidłowo!

Ryby nie są wdzięcznym produktem. Wielu z nas ( dorosłych) zmusza się do ich jedzenia. Trudno się dziwić, że nasze dzieci również niechętnie po nie sięgają. Ale na wszystko można mieć sposób. Domowe, pieczone paluszki rybne panierowane w płatkach owsianych i nasiona sezamu to jeden z tych sposobów. Mój synek chętnie się nimi zajada:)

Domowe paluszki rybne

Składniki:

  • 400 g filetów z dorsza
  • 2 jaja klasy S
  • szklanka płatków owsianych
  • 6 łyżek sezamu
  • Przyprawy: sól, pieprz cytrynowy, świeża kolendra, tymianek, słodka papryka

Wykonanie:

  • Filety z dorsza pokroić na paluszki.
  • W jednej misce roztrzepać jaja i wymieszać je z przyprawami. W drugiej misce wymieszać płatki z sezamem.
  • Piekarnik nagrzać do 180 C. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia.
  • Paluszki rybne obtaczać w jajku z przyprawami, a następnie w mieszaninie płatek i sezamu.
  • Ryby w panierce układać na blasze wyłożonej papierem i piec około 30 minut. W połowie czasu paluszki warto przewrócić na drugą stronę.

Porcja dla 4 osób

Propozycja podania: z ryżem/kaszą/ziemniakami/miksem warzyw

Wartość odżywcza w porcji:

Wartość energetyczna: 397,8 kcal

Białko: 30,1 g

Tłuszcz: 20,6 g

Węglowodany: 25,2 g

Błonnik: 4,3 g


Related Posts

Czekoladowy omlet z buraka

Czekoladowy omlet z buraka

Kto śledzi mój blog wie, że lubię przemycać warzywa w postaci omletów, placuszków, ciast. Ten obłęd rozpoczął się kiedy zaczęłam być mamą. Każda mama wie, ze dzieci i warzywa średnio się łączą ;p Sezon zimowy to czas na warzywa korzeniowe, w tym m.in. na buraka. […]

Sałatka z serem halloumi

Sałatka z serem halloumi

Ser halloumi poznałam stosunkowo niedawno i zakochałam się w jego łagodnym smaku. Ser halloumi pochodzi z Grecji, a wytwarzany jest z koziego mleka. Ser halloumi charakteryzuje się wysoką zawartością wapnia, witaminy B12, fosforu oraz jodu. Jednakże nie należy przesadzać z jego ilością, gdyż jest także […]