Sałatka z buraka .

Sałatka z buraka .
Sałatka to najlepszy pomysł na praktycznie każdy posiłek spożywany w ciągu dnia, gdyż warzywa można jeść bez ograniczeń, są źródłem niezbędnych witamin, składników mineralnych oraz błonnika. Dziś proponuje sałatkę na wieczór z młodego buraczka i ziemniaczków, do której lampka wina jest aż wręcz niezbędna!
 
Składniki:
– 150 g buraka (ok. 2-3 małe sztuki)
– 200 g młodych ziemniaków (ok. 5 małych sztuk)
– botwinka (duża garść)
– 2 gotowane jajka
– 3 łyżki oliwy z oliwek extra vergine
-2 łyżki posiekanego szczypiorku
– 1 łyżka koperku
– sól, pieprz
 
Wykonanie: Buraka i ziemniaki umyć, obrać i ugotować na półtwardo, po czym pozostawić do wystygnięcia. Następnie pokroić w plastry. Jajka pokroić w kostkę. Szczypiorek i koperek posiekać. Botwinę umyć i “porwać” na kawałki. Wszystkie składniki wymieszać z oliwą, przyprawić solą i pieprzem do smaku.
 
Czas wykonania: 30-40 minut ( wraz z gotowaniem warzyw i jajek)
Porcja dla 1 osoby: 250 g
 
Wartość odżywcza w porcji sałatki (250g):
Wartość energetyczna: 192,7 kcal
Białko: 7,5 g 
Węglowodany:18,9 g
Tłuszcze: 11,7 g
Błonnik:3,6 g
 
Proponowane podanie: z pełnoziarnistym pieczywem na zakwasie.

Related Posts

Sałatka z czerwoną fasolą i indykiem

Sałatka z czerwoną fasolą i indykiem

ONZ oficjalnie ogłosił rok 2016 jako rok roślin strączkowych. Te cenne wysokobiałkowe warzywa powinny pojawiać się na naszych talerzach każdego dnia, dlatego też pierwszy noworoczny przepis to sałatka z dodatkiem czerwonej fasoli. Sałatka ta jest smaczna oraz niezwykle pożywna. Świetna alternatywa kolacji czy lunch’u.   […]

Sałatka z wędzonym łososiem

Sałatka z wędzonym łososiem

Obecność ryb w codziennej diecie jest bardzo ważna. To one dostarczają niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT), których nasz organizm nie potrafi sam syntezować, a są one warunkiem zdrowia i prawidłowego funkcjonowania. Ryba nie musi być podawana tylko i wyłącznie w postaci smażonej na głębokim tłuszczu, […]