Omlet owsiany z jabłkiem!

Omlet owsiany z jabłkiem!
Kocham omlety! Dziś propozycja na prosty, dietetyczny omlet owsiany z jabłkiem, bez konieczności użycia blendera. Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, którego nie należy unikać. Wiem, że rano jest ciężko z czasem, ale to śniadanie robi się dosłownie w minutę! Warto zatem dobrze rozpocząć dzień zdrowym, naturalnie słodkim omletem. Na pewno posmakuje również dzieciom!


Dostarcza pełnowartościowego białka, witamin (A, E, C, foliany, z gr. B), składników mineralnych (wapń, magnez, żelazo, fosfor, potas, sód, cynk) oraz błonnika.


Płatki owsiane zawierają znaczne ilości błonnika, w większości rozpuszczalnego w wodzie. W jego skład wchodzą beta-glukany, które wywierają korzystny wpływ na gospodarkę lipidową organizmu, bowiem zmniejszają stężenie cholesterolu i trójglicerydów we krwi, wydalając je wraz z kałem. Ma to istotne znaczenie szczególnie dla osób cierpiących z powodu chorób układu krążenia. Więcej informacji o płatkach owsianych znajdziecie tutaj.


Pytanie- czy śniadanie jest bezglutenowe? Nie koniecznie. Owies zaliczany jest do zbóż glutenowych z powodu znacznego zanieczyszczenia jego upraw innymi, glutenowymi zbożami. Jednak nie martw się. Możesz użyć do ich przygotowania płatków owsianych bezglutenowych, dostępnych już na Polskim rynku ( np. BioHarmonie, Jumbo czy Foods by Ann). Pochodzą one ze ściśle kontrolowanych upraw z terenów Finlandii, Kanady, a ostatnio nawet z Niemiec.

Omlet owsiany z jabłkiem


Składniki:
  • 100 g płatków owsianych
  • Pół średniej wielkości jabłka
  • 3 białka jaja kurzego
  • łyżka miodu, syropu z agawy lub z daktyli.

Wykonanie: Jabłko umyć, obrać, usunąć gniazda nasienne i zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Dodać białka jaja kurzego i płatki. Wszystkie składniki dokładnie wymieszać. Smażyć na niewielkiej ilości oleju kokosowego, masła klarowanego lub najlepiej na patelni bez tłuszczu. Podawać z dodatkiem płynnego miodu lub syropu z agawy lub daktylowego.


Czas wykonania : 10 minut
1 porcja: ok. 200 g
 
Wartość odżywcza w 100 g produktu:


Wartość energetyczna: 140,1 kcal
Białko: 5,4 g
Węglowodany: 23,9 g
Tłuszcz:1,9 g
Błonnik: 2,0 g

Related Posts

Szybki omlet z serem feta i suszonymi pomidorami

Szybki omlet z serem feta i suszonymi pomidorami

Nigdy nie omijam śniadania! To dla mnie najważniejszy posiłek dnia. Oczywiście każdy ma inaczej ;d Dla mnie śniadanie musi być pożywne i smaczne. Po prostu musi dać mi niezłego „kopa” na początek dnia 🙂 Choć czasem lubię zjeść śniadanie na słodko, to jednak posiłek obfitujący […]

Czekoladowy omlet z buraka

Czekoladowy omlet z buraka

Kto śledzi mój blog wie, że lubię przemycać warzywa w postaci omletów, placuszków, ciast. Ten obłęd rozpoczął się kiedy zaczęłam być mamą. Każda mama wie, ze dzieci i warzywa średnio się łączą ;p Sezon zimowy to czas na warzywa korzeniowe, w tym m.in. na buraka. […]