Omlet owsiany z jabłkiem!

Omlet owsiany z jabłkiem!
Kocham omlety! Dziś propozycja na prosty, dietetyczny omlet owsiany z jabłkiem, bez konieczności użycia blendera. Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, którego nie należy unikać. Wiem, że rano jest ciężko z czasem, ale to śniadanie robi się dosłownie w minutę! Warto zatem dobrze rozpocząć dzień zdrowym, naturalnie słodkim omletem. Na pewno posmakuje również dzieciom!


Dostarcza pełnowartościowego białka, witamin (A, E, C, foliany, z gr. B), składników mineralnych (wapń, magnez, żelazo, fosfor, potas, sód, cynk) oraz błonnika.


Płatki owsiane zawierają znaczne ilości błonnika, w większości rozpuszczalnego w wodzie. W jego skład wchodzą beta-glukany, które wywierają korzystny wpływ na gospodarkę lipidową organizmu, bowiem zmniejszają stężenie cholesterolu i trójglicerydów we krwi, wydalając je wraz z kałem. Ma to istotne znaczenie szczególnie dla osób cierpiących z powodu chorób układu krążenia. Więcej informacji o płatkach owsianych znajdziecie tutaj.


Pytanie- czy śniadanie jest bezglutenowe? Nie koniecznie. Owies zaliczany jest do zbóż glutenowych z powodu znacznego zanieczyszczenia jego upraw innymi, glutenowymi zbożami. Jednak nie martw się. Możesz użyć do ich przygotowania płatków owsianych bezglutenowych, dostępnych już na Polskim rynku ( np. BioHarmonie, Jumbo czy Foods by Ann). Pochodzą one ze ściśle kontrolowanych upraw z terenów Finlandii, Kanady, a ostatnio nawet z Niemiec.

Omlet owsiany z jabłkiem


Składniki:
  • 100 g płatków owsianych
  • Pół średniej wielkości jabłka
  • 3 białka jaja kurzego
  • łyżka miodu, syropu z agawy lub z daktyli.

Wykonanie: Jabłko umyć, obrać, usunąć gniazda nasienne i zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Dodać białka jaja kurzego i płatki. Wszystkie składniki dokładnie wymieszać. Smażyć na niewielkiej ilości oleju kokosowego, masła klarowanego lub najlepiej na patelni bez tłuszczu. Podawać z dodatkiem płynnego miodu lub syropu z agawy lub daktylowego.


Czas wykonania : 10 minut
1 porcja: ok. 200 g
 
Wartość odżywcza w 100 g produktu:


Wartość energetyczna: 140,1 kcal
Białko: 5,4 g
Węglowodany: 23,9 g
Tłuszcz:1,9 g
Błonnik: 2,0 g

Related Posts

Dyniowe pancakes

Dyniowe pancakes

Dynia dalej na topie. W sezonie powinna gościć na twoim stole jak najczęściej. Bogata przede wszystkim w beta-karoten ( prowitaminę A), który jest naturalnym przeciwutleniaczem. Zwalcza nadmiar wolnych rodników, przeciwdziałając wielu chorobom m.in. nowotworom. Myślę, że nie muszę do niej jakoś szczególnie przekonywać, ponieważ jest bardzo […]

Omlet czekoladowy z fasoli

Omlet czekoladowy z fasoli

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, dlatego powinien być wartościowy. Czekoladowy omlet z fasoli czerwonej to sposób na zdrowe, pyszne i pożywne śniadanie, dostarczające pełnowartościowego białka. Jest to idealny pomysł na kolejne białkowo-tłuszczowe, wegetariańskie śniadanie. Jeśli jesteś wzrokowcem i lubisz duże objętościowo posiłki, to ten omlet […]