zdrowe odżywianie jest łatwiejsze niż myślisz

0
Nowy rok nowa ja, czyli jak wdrożyć zdrowe nawyki żywieniowe w 2022 roku!

Nowy rok nowa ja, czyli jak wdrożyć zdrowe nawyki żywieniowe w 2022 roku!

0 Comments

Każdy moment jest dobry, aby zmienić złe nawyki na dobre. Jednak wraz z rozpoczęciem roku zawsze wielu z nas ma większą motywację do działania. Trzeba więc ją dobrze wykorzystać! Nowy rok nowa ja, czyli jak wdrożyć zdrowe nawyki żywieniowe w 2022 roku?

Jak wdrożyć zdrowe nawyki żywieniowe?

Każdy kto ze mną współpracował wie, że nie jestem zwolenniczką diet. Gdy oddaje indywidualnie przygotowany jadłospis mówię, że nie trzeba się do niego stosować w 100%. Dlaczego? Bo dieta nie jest na chwilę! Żaden, nawet najlepszy jadłospis, który będzie stosowany przez dany czas nie pozwoli uzyskać TRWAŁEGO efektu…

Najlepszym sposobem na schudnięcie czy poprawę stanu zdrowia jest regularna, powolna i trwała zmiana złych nawyków.  A więc od czego zacząć?

  1. Sprecyzuj swój cel!

Twój cel powinien być SMART, a więc:

SZCZEGÓŁOWY. Dokładnie sprecyzuj co chcesz osiągnąć (konkretna liczba na wadze, konkretny obwód talii, konkretny wynik w badaniach laboratoryjnych np. hemoglobina glik. <6,5 itp.) Ustal także dokładny plan działania-co dokładnie będziesz robił każdego dnia, co w konsekwencji doprowadzi Cię do celu końcowego?

MIERZALNY. Dążenie do celu powinno być mierzalne, a więc łatwe do monitorowania. Możesz się regularnie ważyć, mierzyć obwody bądź wykonywać kontrolne badania krwi.

ATRAKCYJNY. Twój cel powinien być dla Ciebie atrakcyjny, dawać satysfakcje i zadowolenie z siebie 🙂

REALNY, a więc możliwy do osiągnięcia. Jeżeli np. chcesz ważyć 50 kg to pomyśl kiedy ostatni raz miałeś taką wagę? Czy ta waga nie jest dla Ciebie zbyt mała?

TERMINOWY. Ustal konkretny czas w którym chcesz zrealizować zamierzony cel. Najlepiej podaj konkretną datę jego wykonania.

2. Dokonaj analizy swojego stylu życia.

Pomyśl jakie nawyki oddalają Cię od wymarzonego celu. Spisz na kartce cztery najgorsze z nich, a następnie pomyśl jak możesz je zmienić.

Przykłady:

  • Jeżeli ciągle podjadasz to może wprowadź 4-5 regularnych posiłków w ciągu dnia, które nasycą Cię na dłużej.
  • Jeżeli jesteś uzależniony od słodyczy, może wyznacz sobie dni, w które będziesz spożywał ulubione przekąski a w pozostałe zastąp je owocami.
  • Jeżeli masz siedzący tryb życia, to może wdróż 15 minutowe spacery każdego dnia
  • Jeżeli w ogóle nie jesz warzyw, może wdrożysz warzywo przynajmniej do dwóch, konkretnych posiłków w ciągu dnia itp.

3. Wdrażaj nowe nawyki każdego dnia i regularnie monitoruj postępy.

Pamiętaj! MAŁE KROKI = WIELKIE ZMIANY 

Aby pomóc Ci w dążeniu do zmian przygotowałam dla Ciebie specjalną broszurę, gdzie będziesz mógł zanotować sobie wszystkie powyższe kwestie, dokładnie zapisywać realizację konkretnych działań każdego dnia oraz odnotowywać postępy!

Pobierz broszurę : jak wdrożyć zdrowe nawyki żywieniowe 🙂

Trzymam kciuki! Pamiętaj jak nie ty, to kto :)?

Wasza Angie 🙂



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *