Dlaczego kolejna dieta nie działa?

Dlaczego kolejna dieta nie działa?

Osoby mające doświadczenie w stosowaniu przeróżnych, dziwnych, najczęściej rygorystycznych diet tzw. diet cud pewnie nie raz zastanawiały się “ Dlaczego kolejna dieta nie działa?“. Szczególnie w okresie przedłużającego się oczekiwania na wymarzone efekty, które wciąż nie nadchodziły lub nadeszły, lecz zaraz pojawił się niechciany efekt jo-jo. Autorzy diet cud wciąż przekonują o zachwycających i szybkich rezultatach utraty wagi. Niestety bardzo często zamiast schudnąć, nabiera się masy i tkwi w “błędnym kole” kolejnych diet, które wykańczają organizm. Dlaczego tak się dzieje??

Każdy z nas jest inny!

Każdy organizm jest inny. Pamiętaj, że każda dieta, która działa na twoją koleżankę podziała tak samo na Ciebie.

Jedz!

Dieta odchudzająca nie polega na “nie jedzeniu”, ale wręcz na odwrót. Powinno jeść się więcej, aby przyspieszać metabolizm. Jest jeden haczyk! Codziennie należy dokonywać właściwych wyborów i spożywać jedynie produkty o wysokiej wartości odżywczej. ” Nie jedzenie” powoduje ogromne spowolnienie metabolizmu. Organizm próbuje oszczędzać energię, a rzucając się po kilku dniach na całą tabliczkę czekolady odkłada ją w tkance tłuszczowej. Rezultat nie chudniesz, a nawet tyjesz:(

Rygorystyczna dieta to nie przyjaciel!

Rygorystyczna dieta, eliminująca pewne składniki odżywcze do niczego dobrego nie prowadzi. Dlaczego? Im bardziej rygorystyczna dieta tym gorzej, gdyż po jej zakończeniu wracasz do starego typu jedzenia i automatycznie tyjesz. Znasz to? 🙂 Przez całe życie nie możesz być na takiej diecie, ponieważ każdy składnik odżywczy jest potrzebny i pełni istotne funkcje w organizmie.

Siła woli to podstawa!

Ważna jest siła woli. Im na bardziej restrykcyjnej diecie jesteś tym twoja silna wola w końcu spada i mówisz sobie “wrócę do diety od poniedziałku”. Wszystko to powoduje, że twoja waga wciąż się waha, a samopoczucie nie jest najlepsze. Skuteczna dieta to taka, gdzie powoli zmieniasz swoje stare nawyki, a nie stosujesz żadnych ograniczeń.

Pytaj!

Przechodząc na konkretną dietę na początku zadaj sobie kilka ważnych pytań, a mianowicie:

  • Jak się czujesz sama ze sobą?
  • Czy utrata kilogramów sprawi, że będziesz szczęśliwsza?
  • Ile chcesz schudnąć?
  • Z jakiego powodu chcesz schudnąć?
  • W jakim czasie chcesz osiągnąć swoją wymarzoną wagę?
  • Czy myślisz tylko o utracie wagi, a co z jej późniejszym utrzymaniem?
  • Jak ta dieta wpłynie na twoje zdrowie?

Wyciągnij wnioski!

Po refleksji nad powyższymi pytaniami na pewno dojdziesz do wniosku, ze dieta cud nad którą się zastanawiałaś nie jest dobrym pomysłem. Jedząc przez 3 tygodnie same białka schudniesz, a co potem? Efekt jo-jo gwarantowany! Nie mówiąc już o utracie cennego zdrowia! ;(

Nie licz kalorii! 

 

W diecie nie chodzi o ilość, ale o jakość spożywanych kalorii. Duży grejpfrut dostarcza około 190 kcal, tak samo jak kawałek ciasta drożdżowego, jednakże ich bogactwo w składniki odżywcze znacząco się różni. Lepiej wybrać opakowanie mrożonych warzyw niż opakowanie przetworzonej żywności.

Co to jest głód utajony?

Po zjedzeniu posiłku twój przewód pokarmowy trawi go i transportuje składniki odżywcze do wszystkich komórek. Gdy nie zaspokoisz ich potrzeb są cały czas głodne, chociaż ty czujesz się pełna. Będąc na diecie niskowęglowodanowej może i będziesz najedzona, ale twoje komórki nie będą miały siły do działania, ze względu na brak glukozy we krwi.

Zacznij od początku! Nie idź na łatwiznę!

Twoja chęć poprawy stanu zdrowia lub figury powinna zacząć się od poukładania myśli w głowie. Musisz naprawdę tego chcieć oraz mieć świadomość, że zmiana zasad codziennego żywienia, których chcesz dokonać  powinna trwać przez całe życie. W radykalnej zmianie diety bardzo ważne jest również wsparcie bliskich Ci osób, które pomogą Ci w przetrwaniu słabszych dni. Razem raźniej 🙂


Related Posts

Dieta wysokobiałkowa

Dieta wysokobiałkowa

Dziś o diecie, ze zwiększoną podażą białek. W ostatnim czasie nagminnie stosowana przez wiele osób, najczęściej w celu szybkiego zmniejszenia masy ciała, chociażby słynna dieta Dunkana. Jednakże trzeba zdawać sobie sprawę, iż  nadmiar białka w diecie przez dłuższy okres czasu może prowadzić do poważnych konsekwencji […]

Odchudzanie jak zacząć?

Odchudzanie jak zacząć?

Nadwaga i otyłość są zaliczane do chorób cywilizacyjnych. Najłatwiej jest zwalić winę na genetykę, tzw. grube kości czy chorobę. Jak to zwykle bywa. Jednak nie może być to wymówką do braku jakiejkolwiek pracy nad samym sobą. Czy wiesz, że 55% twojego wyglądu zależy od czynników środowiskowych, […]