Buraczano- cukiniowe placuszki dla twojego maluszka

Buraczano- cukiniowe placuszki dla twojego maluszka

Droga mamo, swojemu maleństwu nie możesz dać niż lepszego jak zdrowie na samym starcie. Istotne znaczenie ma tu codziennie żywienie malucha. Zadbaj aby w jego menu obfitowały warzywa!!! Dlaczego?

Warzywa są niskokaloryczne, a przy tym charakteryzują się wysoką wartością odżywczą. Dostarczają wielu witamin i składników mineralnych potrzebnych do prawidłowego rozwoju psychicznego oraz fizycznego. Obfitują w błonnik i to w dodatku rozpuszczalny w wodzie. Jest on doskonałą pożywką dla pozytywnych bakterii, które mieszkają w przewodzie pokarmowym dziecka. Dobry stan mikroflory jelitowej ( bakterie) to prawidłowo funkcjonujący układ immunologiczny, czyli lepsza odporność dziecka:) Błonnik przeciwdziała również zaparciom i pomaga w usuwaniu toksyn.

Wiem, większość dzieci nie lubi warzyw. Ale może dlatego, że ty ( jako rodzic) ich nie lubisz i nie jadasz?

Jeżeli twoje dziecko jest z tych nielubiących warzyw przemycaj je w postaci gofrów, naleśników, pasztetów warzywnych czy placków. Mój Kubuś nie przepada za burakiem, ale buraczano-cukiniowego placka zjadł ze smakiem 🙂 Wypróbuj, może i twoja pociecha je pokocha 🙂

Dodatkowym plusem jest to, ze takiego placka dziecko może zjeść samo. Wiem robi przy tym troche bałaganu, ale dzięki temu zyskuje nową umiejętność- samodzielnego jedzenia 🙂

Buraczano cukiniowe placuszki

Składniki:

  • Burak 1 mała sztuka
  • Cukinia mały kawałek (60 g)
  • Ugotowana komosa ryżowa* 150 g
  • Jajka 2 małe sztuki klasa S ( 80 g)
  • Przyprawy: świeżo zmielona kolendra, bazylia, kumin

Wykonanie:

  • Warzywa umyć, obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach.
  • Warzywa wymieszać z jajkami, kaszą i przyprawami.
  • Blachę wyłożyć papierem do pieczenia i natrzeć tłuszczem. Na papier wykładać łyżką gotową masę.
  • Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 C i piec 30 minut.

*Zamiast komosy ryżowej możesz użyć innej kaszy np. kaszy jaglanej/gryczanej białej

Przepis na 2 porcje

Wartość odżywcza w porcji:

Wartość energetyczna: 220,3 kcal
Białko: 11,6 g
Tłuszcz: 6,2 g
Węglowodany: 30,1 g
Błonnik: 4,0 g


Related Posts

Chleb z nasion

Chleb z nasion

Tego smakowitego i niezwykle ciekawego chlebka nie wymyśliłam sama. Zainspirował mnie przepis jadłonomi. Autorka nazwała go “chlebem zmieniającym życie” i tym mnie przekonała 🙂 Jednak nie mając wszystkich składników zdecydowałam, że przepis zmodyfikuje na swój własny sposób. I tak właśnie powstał chleb z nasion w […]

Pasta z awokado

Pasta z awokado

Awokado to owoc powszechnie dostępny w dużych hipermarketach, jak również małych osiedlowych warzywniakach. Początkowo trudno było mi się do niego przekonać, ze względu na ( według mnie ) mdły smak i zapach. Gdy zaczęłam poszerzać wiedzę na jego temat, wiedziałam, że muszę go polubić. I […]