zdrowe odżywianie jest łatwiejsze niż myślisz

0
Zapiekany łosoś z pomidorami

Zapiekany łosoś z pomidorami

1 Comment

Przynajmniej 2 razy w tygodniu powinniśmy sięgać po ryby. Są one źródłem pełnowartościowego białka oraz zdrowych tłuszczy, czyli nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT). Najlepiej aby były to ryby tłuste jak dorsz, makrela, śledź lub właśnie łosoś, którego dziś proponuje wraz z pomidorami,

Zapiekany łosoś z pomidorami

Składniki:

  • 1 średni filet z łososia ( ok. 300 g)
  • 2 średnie pomidory
  • 2 ząbki czosnku
  • sól, pieprz
  • sok z połowy cytryny
  • koperek
  • olej

Wykonanie: Filet z łososia umyć i dokładnie osuszyć. Łososia umieścić w wysmarowanym olejem naczyniu żaroodpornym. Natrzeć czosnkiem. Posypać przyprawami oraz polać sokiem z cytryny. Pomidory sparzyć, obrać ze skórki i pokroić na plasterki. Umieścić na łososiu. Piec w nagrzanym piekarniku około 30 minut. Bezpośrednio przed podaniem posypać pokrojonym koperkiem.

Czas wykonania: 40 minut

Porcja dla 2 osób

Propozycja podania: z gotowanymi warzywami np. brokułem,kalafiorem czy ziemniakami, dowolną kaszą czy surówką i pieczywem.

Wartość odżywcza w porcji ( ok. 500 g) posiłku:

Wartość energetyczna: 325 kcal

Białko: 30 g

Tłuszcz: 19 g

Błonnik: 3 g

 



1 thought on “Zapiekany łosoś z pomidorami”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *