Zapiekany łosoś z pomidorami

Zapiekany łosoś z pomidorami

Przynajmniej 2 razy w tygodniu powinniśmy sięgać po ryby. Są one źródłem pełnowartościowego białka oraz zdrowych tłuszczy, czyli nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT). Najlepiej aby były to ryby tłuste jak dorsz, makrela, śledź lub właśnie łosoś, którego dziś proponuje wraz z pomidorami,

Zapiekany łosoś z pomidorami

Składniki:

  • 1 średni filet z łososia ( ok. 300 g)
  • 2 średnie pomidory
  • 2 ząbki czosnku
  • sól, pieprz
  • sok z połowy cytryny
  • koperek
  • olej

Wykonanie: Filet z łososia umyć i dokładnie osuszyć. Łososia umieścić w wysmarowanym olejem naczyniu żaroodpornym. Natrzeć czosnkiem. Posypać przyprawami oraz polać sokiem z cytryny. Pomidory sparzyć, obrać ze skórki i pokroić na plasterki. Umieścić na łososiu. Piec w nagrzanym piekarniku około 30 minut. Bezpośrednio przed podaniem posypać pokrojonym koperkiem.

Czas wykonania: 40 minut

Porcja dla 2 osób

Propozycja podania: z gotowanymi warzywami np. brokułem,kalafiorem czy ziemniakami, dowolną kaszą czy surówką i pieczywem.

Wartość odżywcza w porcji ( ok. 500 g) posiłku:

Wartość energetyczna: 325 kcal

Białko: 30 g

Tłuszcz: 19 g

Błonnik: 3 g

 


Related Posts

Makaron z krewetkami

Makaron z krewetkami

  Przepis na ten pyszny makaron z krewetkami otrzymałam od uroczej mistrzyni kuchni Francuskiej. Jest to posiłek kuchni śródziemnomorskiej. Lekki, a zarazem syty i przepyszny! Krewetki, szczególnie w wersji mrożonej, są już łatwo dostępne w naszych sklepach. Proste do zrobienia, gdyż w większości są to […]

Sałatka z wędzonym łososiem

Sałatka z wędzonym łososiem

Obecność ryb w codziennej diecie jest bardzo ważna. To one dostarczają niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT), których nasz organizm nie potrafi sam syntezować, a są one warunkiem zdrowia i prawidłowego funkcjonowania. Ryba nie musi być podawana tylko i wyłącznie w postaci smażonej na głębokim tłuszczu, […]