Zapiekany łosoś z pomidorami

Zapiekany łosoś z pomidorami

Przynajmniej 2 razy w tygodniu powinniśmy sięgać po ryby. Są one źródłem pełnowartościowego białka oraz zdrowych tłuszczy, czyli nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT). Najlepiej aby były to ryby tłuste jak dorsz, makrela, śledź lub właśnie łosoś, którego dziś proponuje wraz z pomidorami,

Zapiekany łosoś z pomidorami

Składniki:

  • 1 średni filet z łososia ( ok. 300 g)
  • 2 średnie pomidory
  • 2 ząbki czosnku
  • sól, pieprz
  • sok z połowy cytryny
  • koperek
  • olej

Wykonanie: Filet z łososia umyć i dokładnie osuszyć. Łososia umieścić w wysmarowanym olejem naczyniu żaroodpornym. Natrzeć czosnkiem. Posypać przyprawami oraz polać sokiem z cytryny. Pomidory sparzyć, obrać ze skórki i pokroić na plasterki. Umieścić na łososiu. Piec w nagrzanym piekarniku około 30 minut. Bezpośrednio przed podaniem posypać pokrojonym koperkiem.

Czas wykonania: 40 minut

Porcja dla 2 osób

Propozycja podania: z gotowanymi warzywami np. brokułem,kalafiorem czy ziemniakami, dowolną kaszą czy surówką i pieczywem.

Wartość odżywcza w porcji ( ok. 500 g) posiłku:

Wartość energetyczna: 325 kcal

Białko: 30 g

Tłuszcz: 19 g

Błonnik: 3 g

 


Related Posts

Chleb z nasion

Chleb z nasion

Tego smakowitego i niezwykle ciekawego chlebka nie wymyśliłam sama. Zainspirował mnie przepis jadłonomi. Autorka nazwała go “chlebem zmieniającym życie” i tym mnie przekonała 🙂 Jednak nie mając wszystkich składników zdecydowałam, że przepis zmodyfikuje na swój własny sposób. I tak właśnie powstał chleb z nasion w […]

Pasta z awokado

Pasta z awokado

Awokado to owoc powszechnie dostępny w dużych hipermarketach, jak również małych osiedlowych warzywniakach. Początkowo trudno było mi się do niego przekonać, ze względu na ( według mnie ) mdły smak i zapach. Gdy zaczęłam poszerzać wiedzę na jego temat, wiedziałam, że muszę go polubić. I […]