Co zrobić, żeby schudnąć?

Co zrobić, żeby schudnąć?

Nadchodzi lato, a ty wciąż borykasz się z nadmiarem kilogramów? Próbowałeś już różnych diet, ale na żadnej nie wytrzymałeś do końca? Brak Ci silnej woli? Nie wiesz co zrobić, żeby w końcu schudnąć? Nie poddawaj się! Dziś o kilku prostych wskazówkach, które wdrożone przez Ciebie każdego dnia, mogą przynieść oczekiwany, długotrwały efekt utraty masy ciała.

Śniadanie

Zawsze rozpoczynaj dzień od śniadania. Badania dowodzą, że dzień rozpoczęty od sycącego, zdrowego posiłku, bogatego w błonnik, powoduje spożycie nawet o 100-150 kalorii mniej w ciągu całego dnia. Śniadanie jest dla ciebie paliwem, dającym energię do podejmowania codziennych wyzwań oraz warunkiem dobrego samopoczucia. Zapobiega również nie kontrolowanemu podjadaniu, co eliminuje ryzyko nagromadzenia nadprogramowych kilogramów.

Drugie śniadanie

Zawsze zabieraj ze sobą do pracy drugie śniadanie, najlepiej zdrowy lunch box, o którym pisałam tutaj. Jeśli przygotujesz drugie śniadanie samodzielnie w domu, nie będziesz musiał iść do restauracji ani biec do sklepu w przerwie po “zabijacz” głodu, który bardzo często okaże się być nie zdrowym, wysokokalorycznym produktem. Pod presją głodu, bardzo trudno dokonać dobrego wyboru żywieniowego. Aby przekonać Cię do nawyku przygotowywania drugiego śniadania w domu, oprę się o badania, które wykazały, że osoby jedzące lunch w restauracjach, spożywają o 300 kalorii więcej niż te, które przygotowują sobie posiłek samodzielnie w domu. Ponadto stołując się na mieście wydajemy więcej pieniędzy. A więc warto 🙂

Obiad

Główny posiłek dnia rozpoczynaj od lekkiej sałatki lub owoców. Dlaczego? Otóż Amerykańscy naukowcy wykazali, iż zjedzenie takiej przystawki skutkuje zredukowaniu ilości spożytych kalorii aż o 12 %. Związane jest to z dużą zawartością w tych produktach- błonnika i wody, które wypychają nasz żołądek, osłabiając apetyt. Rozpoczynając obiad od talerza zupy z dużymi kawałkami mięsa, również możesz zredukować spożyte kalorie, w ilości nawet 20 % !

Na obiad wybieraj kaszę, warzywa oraz chude mięso czy ryby. Zmniejsz ilość ziemniaków i makaronu na rzecz bukietu warzyw jak brokuły, kalafior, cukinia, bakłażan, marchew itd. Nie jedz mniej, zmniejsz jedynie ilość spożywanych kalorii, poprzez wymianę chociażby połowy porcji białego ryżu na jarzyny. To takie proste:)

Nie smaż!

Nie używaj tłuszczów nasyconych jak smalec czy masło!

Nie stosuj tłustej śmietany do zabielania sosów czy zup. Zamień je na chudy jogurt czy mleko!

Gotuj na parze, piecz, duś!

Niech na obiadowym talerzu zawsze gości  świeżo przyrządzona surówka!

Kolacja

Na kolacje wybieraj niskokaloryczne dania, najlepiej sałatkę z olejem roślinnym tłoczonym na zimno. Do sałatki dodaj jakiś składnik białkowy np. chudy nabiał, ryba czy mięso. Pamiętaj aby ostatni posiłek zjeść 2-3 godziny przed snem.

Planuj posiłki

Zaplanuj swoje posiłki na cały tydzień. Zrób listę zakupów potrzebnych do zrealizowania twojego dietetycznego planu. Na zakupach koniecznie trzymaj się listy. Dobre zaplanowanie posiłków spowoduje, iż wracając zmęczony i głodny do domu, otwierając lodówkę, na pewno nie znajdziesz tam nic nie zdrowego!

Planuj również godziny spożywania swoich zdrowych posiłków. Ważne jest aby jeść małe posiłki w równych odstępach czasu, nie dłuższych niż 4 godziny. Zobaczysz, że po tygodniu Twój organizm sam będzie dopominał się o jedzenie w określonych porach dnia.

Zwolnij!

Jedz wolniej! Spożywając posiłki dłużej, dokładnie przeżuwając, zmniejszysz ilość spożytych kalorii nawet o 15 %! Jedzenie w pośpiechu sprawia, że twoje podwzgórze, które wyczuwa że jesteś najedzony, nie otrzymuje takich sygnałów w odpowiednim czasie, dlatego zjadasz za dużo, niż tak naprawdę potrzebujesz.

Pij!

Pij dużo wody, która nawadnia i dostarcza wielu składników mineralnych. Nie pij soków ani napojów gazowanych. Są one źródłem cukru, którego nadmiar odkłada się w postaci dodatkowych kilogramów.

Nawet najlepszą dietę rujnuje alkohol! Butelka wina to około 500 kalorii. Poza tym każdy rodzaj alkoholu sprzyja magazynowaniu tłuszczów, wzmaga apetyt oraz obciąża wątrobę. Kalorie spożyte w postaci alkoholu nie są gromadzone w organizmie, muszą być spalone w pierwszej kolejności, co sprawia, że towarzyszące piciu przekąski są odkładane w postaci dodatkowych kilogramów. Więcej o alkoholu przeczytasz tutaj.

Pij herbatki ziołowe, zieloną i czerwoną herbatę. Są one ukojeniem dla naszego przewodu pokarmowego, a zielona i czerwona herbata zwiększy tempo Twojego metabolizmu.

Ćwicz

No niestety, bez regularnej aktywności fizycznej się nie powiedzie. Zacznij od codziennych spacerów. Pora roku sprzyja do spędzania większej ilości czasu na zewnątrz. Wszystko kwitnie, natura budzi się do życia. Pół godzinny spacer to nie tylko spalone kalorie ale także dobry sposób na odstresowanie się po ciężkim dniu w pracy i natlenienie organizmu.  We wspólne spacery możemy włączyć resztę naszej rodziny, dzięki czemu spędzimy więcej czasu z najbliższymi.

 


Related Posts

Dlaczego kolejna dieta nie działa?

Dlaczego kolejna dieta nie działa?

Osoby mające doświadczenie w stosowaniu przeróżnych, dziwnych, najczęściej rygorystycznych diet tzw. diet cud pewnie nie raz zastanawiały się “ Dlaczego kolejna dieta nie działa?“. Szczególnie w okresie przedłużającego się oczekiwania na wymarzone efekty, które wciąż nie nadchodziły lub nadeszły, lecz zaraz pojawił się niechciany efekt […]

Dieta wysokobiałkowa

Dieta wysokobiałkowa

Dziś o diecie, ze zwiększoną podażą białek. W ostatnim czasie nagminnie stosowana przez wiele osób, najczęściej w celu szybkiego zmniejszenia masy ciała, chociażby słynna dieta Dunkana. Jednakże trzeba zdawać sobie sprawę, iż  nadmiar białka w diecie przez dłuższy okres czasu może prowadzić do poważnych konsekwencji […]