Zadbaj o zdrowie! – postanowienie noworoczne 2018!

Zadbaj o zdrowie! – postanowienie noworoczne 2018!

Witajcie w 2018 roku!┬á­čÖé

Nowy rok niesie za sob─ů nowe wyzwania. ┬á1 stycznia sk┼éania do refleksji i zastanowienia si─Ö nad┬áw┼éasnym ┼╝yciem. Jest to r├│wnie┼╝ dobry moment na zmian─Ö tego co by┼éo z┼ée na lepsze.

Warto pomy┼Ťle─ç o przygotowaniu listy cel├│w na nowy rok. Czy masz ju┼╝ tak─ů list─Ö? Je┼Ťli nie, warto j─ů zrobi─ç. Uwa┼╝aj jednak, aby nie by┼éo ich zbyt du┼╝o.┬áMog─ů bowiem Ci─Ö przyt┼éoczy─ç i sprawi─ç, ┼╝e polegniesz ju┼╝ na samym pocz─ůtku.┬áOczywi┼Ťcie zmiany w ┼╝yciu mo┼╝esz ┬áwdro┼╝y─ç ka┼╝dego dnia, niekoniecznie musi by─ç to 1 stycznia!

Gdy tylko stworzysz swoj─ů list─Ö cel├│w na nowy rok, koniecznie j─ů zapisz! Badania wykaza┼éy, ┼╝e zapisanie cel├│w zbli┼╝a nas do ich realizacji a┼╝ o 40 %.

Tego roku, zach─Öcam Ci─Ö do dopisania jeszcze jednego punktu na li┼Ťcie postanowie┼ä, a mianowicie ” Zadbaj o zdrowie Twoje i Twoich najbli┼╝szych”! Chyba zgodzisz si─Ö ze mn─ů, ┼╝e jest ono najwa┼╝niejsze! Bez zdrowia nic nie zdzia┼éasz, nie spe┼énisz┬áswoich najskrytszych marze┼ä, a chcesz aby si─Ö spe┼éni┼éy prawda? ­čÖé

Zadbaj o zdrowie Twoje i Twoich najbli┼╝szych!

Mimo ┼╝e jest to postanowienie ( bynajmniej moim zdaniem) najwa┼╝niejsze dla ka┼╝dego z nas, bez wyj─ůtku, jest r├│wnie┼╝ najprostsze w wykonaniu! Serio ! Wymaga jedynie regularno┼Ťci i zmiany nastawienia do ┼╝ycia! Jak wdro┼╝y─ç to postanowienie w ┼╝ycie, aby nie polec na samym pocz─ůtku? Zmieniaj swoje codzienne nawyki regularnie, ale powoli.

Zacznij od jedzenia!┬á Wprowadzaj jeden punkt w miesi─ůcu! Pami─Ötaj nie od razu Krak├│w zbudowano. B─ůd┼║ cierpliwy i powoli przyzwyczajaj si─Ö do nowych nawyk├│w.

  1. Zmie┼ä nastawienie! Polub siebie! U┼Ťmiechaj si─Ö do siebie i do ludzi, kt├│rych spotykasz na swojej drodze ka┼╝dego dnia!
  2. Ogranicz s┼éodycze do minimum. Je┼Ťli zdarzy Ci si─Ö ob┼╝arstwo, nie przejmuj si─Ö i walcz dalej!
  3. Przesta┼ä s┼éodzi─ç kaw─Ö i herbat─Ö. Je┼Ťli b─Ödzie Ci trudno, zacznij ogranicza─ç cukier ( Je┼Ťli s┼éodzi┼ée┼Ť 2 ┼éy┼╝eczki, zacznij u┼╝ywa─ç tylko jedn─ů, a stopniowo wyeliminuj cukier ca┼ékowicie)
  4. Odstaw słodkie napoje gazowane i kartonowe soki. W zamian polub wodę !
  5. Codziennie sięgaj po warzywa. Twórz z nich kolorowe, aromatyczne sałatki!
  6. Zamie┼ä t┼éuszcze zwierz─Öce na t┼éuszcze t┼éoczone na zimno jak oliwa z oliwek, olej rzepakowy, lniany itp. Dodawaj go do sa┼éatek, sur├│wek b─ůd┼║ gotowych da┼ä.
  7. Zamień białe pieczywo na to pełnoziarniste lub razowe.
  8. Ogranicz s├│l! Zamie┼ä j─ů na r├│┼╝norodne przyprawy.
  9. Je┼Ťli ju┼╝ odzwyczai┼ée┼Ť si─Ö od s┼éodyczy, wdr├│┼╝ ich zdrowe alternatywy. Inspiracje znajdziesz chocia┼╝by na moim blogu ­čÖé
  10. Naucz si─Ö czyta─ç etykiety i zacznij kupowa─ç produkty z jak najmniejsz─ů ilo┼Ťci─ů sk┼éadnik├│w! Jak prawid┼éowo czyta─ç etykiety znajdziesz┬átutaj.
  11. Polub ryby! Wdr├│┼╝ je przynajmniej 3 razy w tygodniu w formie gotowanej na parze lub pieczonej.
  12. Wyeliminuj t┼éuste przetwory mi─Ösne jak kie┼ébasy, salceson, par├│wki. Zamie┼ä je na chude szynki i mi─Öso z indyka, kurczaka b─ůd┼║ kr├│lika.