Moja „filozofia” odżywiania?

Moja „filozofia” odżywiania?

Dietetyka to obszerny dział nauki, pełen sprzeczności i powstawania co chwile jakiś nowych trendów ( nie zawsze korzystnych dla organizmu). Dlatego ja zawsze podchodzę indywidualnie do każdego podopiecznego, gdyż wiem, że nie ma jednej, idealnej diety dla każdego. Produkt który jednej osobie będzie służył, nie musi pozytywnie działać również na drugą osobę.

Pamiętaj! Najważniejsze w życiu jest zdrowie! Bez niego nic nie osiągniesz, ani nie spełnisz swoich najskrytszych marzeń. A warto marzyć i walczyć o ich spełnienie!

Codzienne żywienie pełni istotną rolę w utrzymywaniu organizmu w stanie zdrowia oraz dobrego samopoczucia. Stworzyłam bloga BE HEALTHY aby wciąż uświadamiać innych o potężnym wpływie żywności na organizm oraz aby pomagać w zmianie złych nawyków żywieniowych, co przynosi mi wiele satysfakcji!

CO MA NAJWIĘKSZY WPŁYW NA ZDROWIE? > codzienna dieta, aktywność fizyczna i regeneracja!

Jak zacząć prowadzić zdrowy styl życia? PAMIĘTAJ  o 5 podstawowych zasadach:

  1. Jedz to co CI służy, pamiętając o różnorodności. Baw się kolorami i smakami w swojej kuchni. Niech nie będzie monotonnie! Tylko tak dostarczysz organizmowi potrzebnych mu składników odżywczych.
  2. Pamiętaj o regeneracji! Nieodpowiedni czas i jakość snu może przyczynić się do rozwoju otyłości, cukrzycy, nadciśnienia tętniczego, chorób układu krążenia, a w dłuższej perspektywie nawet do przedwczesnej śmierci!
  3. Ruszaj się! Regularna aktywność fizyczna (20 minut dziennie) o umiarkowanej intensywności zmniejsza o 20-30% ryzyko zachorowania aż na 25 przewlekłych chorób oraz przedwczesnej śmierci!
  4. Spędzaj czas na świeżym powietrzu!
  5. Polub siebie! Brak akceptacji siebie może doprowadzić do zaburzeń odżywiania, depresji oraz stanowi jeden z czynników ryzyka otyłości!

Bibliografia:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26995692

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28929340

Grzymisławski M., Dietetyka kliniczna, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2019