Co jeść w podróży?

Co jeść w podróży?

Nadeszły wakacje, a wraz z nimi oczekiwany i zasłużony wypoczynek ( teoretycznie :p). Bardzo często wyjazdy wakacyjne wiążą się z dłuższą podróżą. Boisz się, że przeszkodzi to w utrzymaniu twojego zdrowego stylu życia? Bez obaw! Sprawdź co jeść w czasie podróży, aby nie zaniechać zdrowej diety?

Co jeść w podróży?

Sałatka na podróż

Oczywiście sałatkę musisz przyrządzić na świeżo bezpośrednio przed podróżą oraz spożyć ją do kilku godzin.  Sałatka powinna być pożywna i nasycić nas na dłużej. Do jej przygotowania wykorzystaj:

  • kasze- jaglana, gryczana, bulgur, pęczak
  • pełnowartościowe białko- mięso drobiowe, tuńczyk, łosoś wędzony, sery, nasiona roślin strączkowych
  • twoje ulubione warzywa
  • nasiona- słonecznik, pestki dyni, migdały czy inne orzechy
  • sos na bazie oleju roślinnego lub chudego jogurtu naturalnego ( propozycje na dipy do sałatek znajdziesz tutaj)

Kanapki na podróż

Kanapki to najprostszy i najszybszy sposób na posiłek w podróży. Zaletą jest to, że nie musisz się zatrzymywać w celu jego spożycia. Aby kanapka była zdrowa i dostarczała niezbędnych składników odżywczych wykorzystaj do jej przygotowania:

  • pełnoziarnisty chleb na zakwasie/graham
  • zdrowy tłuszcz np. awokado, oliwa z oliwek, olej lniany
  • składnik białkowy- chuda szynka/polędwica, ser lub pasta z nasion roślin strączkowych np. hummus
  • warzywa np. szpinak, sałata masłowa, rukola, ogórek, papryka, rzodkiewka, szczypiorek, natka pietruszki ( nie polecam pomidora, gdyż wypuszcza duże ilości wody).

Przekąski na podróż

Warto zaplanować również zdrowe przekąski gdy nadejdzie chęć na podjadanie. Możesz zabrać ze sobą:

  • nasiona- pestki dyni, słonecznika
  • orzechy
  • suszone owoce- morele, śliwki, figi, daktyle
  • zdrowe batony wykonane samodzielnie w domu lub zakupione marki np. Dobra Kaloria lub Foods by Ann.
  • pełnoziarniste ciastka upieczone przed podróżą. Moje propozycje- ciastka daktylowe i owsiane.

Pamiętaj! Powyższe propozycje na zdrowe przekąski dostarczają wysokiej wartości odżywczej, ale nie są niskokaloryczne. Nie przesadzaj z ich ilością.

Nie zapomnij o płynach !!! Pij wysokozmineralizowaną wodę. Bardzo często mylimy uczucie głodu z uczuciem pragnienia. Pij ją przez całą podróż małymi łykami. Generalnie w trakcie podróży unika się przyjmowania płynów, aby nie tracić czasu na przystanki w toalecie. Jednak odwodnienie ma swoje poważne konsekwencje zdrowotne. Więcej o wodzie przeczytasz tutaj.

Stołując się w przydrożnych barach wybieraj zawsze mniejsze zło 🙂


Related Posts

Jednodniowy jadłospis 1800 kcal

Jednodniowy jadłospis 1800 kcal

Pobudka : 7:00   Po przebudzeniu szklanka letniej wody z cytryną i łyżeczką miodu.   Śniadanie: 7:30   Jogurt naturalny 2% tł. 180 g Płatki owsiane 50 g (5 łyżek) Banan 1 średnia sztuka Jabłko 1 średnia sztuka Otręby pszenne 2 łyżeczki   Kawa czarna […]

Dieta na pamięć i koncentrację- zadbaj o swój mózg!

Dieta na pamięć i koncentrację- zadbaj o swój mózg!

 Myśląc o diecie najczęściej mamy na myśli poprawę sylwetki. Jednak nie można również zapominać o najważniejszym organie ciała, czyli mózgu. To on steruje całym naszym ciałem. Bez niego nie biłoby nasze serce, płuca nie oddychałyby, nie moglibyśmy ruszyć żadną częścią naszego ciała, odczuwać emocji, wzruszeń, […]