Makaron z cukinii z kurczakiem

Makaron z cukinii z kurczakiem

Dziś pomysł na szybki, lekkostrawny obiad. Idealny dla osób na diecie redukcyjnej, lekkostrawnej, niskowęglowodanowej oraz niskotłuszczowej. Idealny na tę porę roku (lato), kiedy mamy dostęp do młodej cukinii.

Cukinia jest jedną z lepszych alternatyw tradycyjnego makaronu. Jest niskokaloryczna. 100 g cukinii dostarcza jedynie 15 kcal. W 95 % składa się z wody. Jest źródłem potasu, spełniającego istotną rolę w utrzymaniu gospodarki wodno-elektrolitowej oraz kwasowo- zasadowej organizmu. Ponadto zawiera wapń, magnez, witaminę A i kwas foliowy.

Składniki:

  • 2 małe cukinie
  • 2 pojedyncze filety z kurczaka
  • Majeranek
  • Ząbek czosnku
  • Pieprz, sól
  • Szczypiorek

Wykonanie:

  • Cukinie umyć, obrać i pokroić na cienkie paski. Przyprawić solą i pieprzem. Gotować na parze, aż do zmięknięcia.
  • Filet z kurczaka umyć i pokroić na mniejsze części wg uznania ( kostkę, plastry itp.) Przyprawić ząbkiem czosnku, majerankiem, solą i pieprzem. Gotować na parze.
  • Danie posypać świeżo pokrojonym szczypiorkiem.

Porcja dla 2 osób.

Wartość odżywcza w porcji:

Wartość energetyczna: 220 kcal
Białko: 42 g
Węglowodany ogółem: 8 g
Tłuszcz: 3 g
Błonnik: 2 g


Related Posts

Chleb z nasion

Chleb z nasion

Tego smakowitego i niezwykle ciekawego chlebka nie wymyśliłam sama. Zainspirował mnie przepis jadłonomi. Autorka nazwała go “chlebem zmieniającym życie” i tym mnie przekonała 🙂 Jednak nie mając wszystkich składników zdecydowałam, że przepis zmodyfikuje na swój własny sposób. I tak właśnie powstał chleb z nasion w […]

Pasta z awokado

Pasta z awokado

Awokado to owoc powszechnie dostępny w dużych hipermarketach, jak również małych osiedlowych warzywniakach. Początkowo trudno było mi się do niego przekonać, ze względu na ( według mnie ) mdły smak i zapach. Gdy zaczęłam poszerzać wiedzę na jego temat, wiedziałam, że muszę go polubić. I […]