Makaron z cukinii z kurczakiem

Makaron z cukinii z kurczakiem

Dziś pomysł na szybki, lekkostrawny obiad. Idealny dla osób na diecie redukcyjnej, lekkostrawnej, niskowęglowodanowej oraz niskotłuszczowej. Idealny na tę porę roku (lato), kiedy mamy dostęp do młodej cukinii.

Cukinia jest jedną z lepszych alternatyw tradycyjnego makaronu. Jest niskokaloryczna. 100 g cukinii dostarcza jedynie 15 kcal. W 95 % składa się z wody. Jest źródłem potasu, spełniającego istotną rolę w utrzymaniu gospodarki wodno-elektrolitowej oraz kwasowo- zasadowej organizmu. Ponadto zawiera wapń, magnez, witaminę A i kwas foliowy.

Składniki:

  • 2 małe cukinie
  • 2 pojedyncze filety z kurczaka
  • Majeranek
  • Ząbek czosnku
  • Pieprz, sól
  • Szczypiorek

Wykonanie:

  • Cukinie umyć, obrać i pokroić na cienkie paski. Przyprawić solą i pieprzem. Gotować na parze, aż do zmięknięcia.
  • Filet z kurczaka umyć i pokroić na mniejsze części wg uznania ( kostkę, plastry itp.) Przyprawić ząbkiem czosnku, majerankiem, solą i pieprzem. Gotować na parze.
  • Danie posypać świeżo pokrojonym szczypiorkiem.

Porcja dla 2 osób.

Wartość odżywcza w porcji:

Wartość energetyczna: 220 kcal
Białko: 42 g
Węglowodany ogółem: 8 g
Tłuszcz: 3 g
Błonnik: 2 g


Related Posts

Makaron z krewetkami

Makaron z krewetkami

  Przepis na ten pyszny makaron z krewetkami otrzymałam od uroczej mistrzyni kuchni Francuskiej. Jest to posiłek kuchni śródziemnomorskiej. Lekki, a zarazem syty i przepyszny! Krewetki, szczególnie w wersji mrożonej, są już łatwo dostępne w naszych sklepach. Proste do zrobienia, gdyż w większości są to […]

Rurki z warzywami

Rurki z warzywami

Rurki z warzywami to świetna propozycja na lekki, naładowany węglowodanami obiad wegetariański. Kolorowe warzywa wraz z makaronem zachęcą nie tylko wegetarian. Makaron pełnoziarnisty to przede wszystkim źródło węglowodanów złożonych oraz błonnika. Zapobiega nadmiernemu wzrostowi glukozy we krwi oraz dużemu wyrzutowi insuliny. Błonnik wzmaga perystaltykę jelit, […]