Dyniowe pancakes

Dyniowe pancakes

Dynia dalej na topie. W sezonie powinna gościć na twoim stole jak najczęściej. Bogata przede wszystkim w beta-karoten ( prowitaminę A), który jest naturalnym przeciwutleniaczem. Zwalcza nadmiar wolnych rodników, przeciwdziałając wielu chorobom m.in. nowotworom. Myślę, że nie muszę do niej jakoś szczególnie przekonywać, ponieważ jest bardzo smaczna, a przy okazji bardzo zdrowa. Dziś dynia w wersji śniadaniowej, czyli dyniowe pancakes.

Codzienny jadłospis powinien obfitować w warzywa i owoce, które stanowią  podstawę żywienia każdego człowieka, od małolata do seniora! Dlaczego? Bo są najbogatszym źródłem witamin, składników mineralnych, błonnika oraz innych związków biologicznie czynnych m.in. przeciwutleniaczy!

Założę się, że jesz ich wciąż za mało! Czemu tak się dzieje? Może nie masz na nie pomysłu? Może twoje dzieci oraz mąż robią krzywe miny na ich widok? Może sama ich nie lubisz, bo w twoim domu rodzinnym nie jedzono warzyw?

Mam na to dobrą radę! Przemyć warzywa tak aby twoi domownicy nawet nie zauważyli, że je jedzą. W jaki sposób? no właśnie w taki jak wykorzystanie dyni do przygotowania słodkich pancekasów! Przecież kto z nas nie lubi słodkiego, a szczególnie jeśli chodzi o dzieci!

Więcej o wartościowych właściwościach dyni oraz o wspaniałym przepisie na zupę dyniową znajdziesz tutaj 🙂

Dyniowe pancakes

Składniki:

 

  • 6 łyżki mąki owsianej
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 200 g kefiru
  • 300 g puree z dyni*
  • 2 sztuki jaja kurzego ( klasa M)
  • łyżka oleju kokosowego
  • Przyprawy: cynamon, imbir, sól

Wykonanie:

  • Wszystkie składniki zmiksować na gładką masę.
  • Smażyć na oleju kokosowym

Porcja dla 2 osób

1 pancakes waży około 50 g

Propozycja podania: Podawać z syropem klonowym, daktylowym, z agawy, miodem lub niskosłodzonym dżemem lub powidłem

Wartość odżywcza w porcji naleśników:

Wartość energetyczna: 343,7 kcal
Białko: 13,4 g
Tłuszcz: 21,3 g
Węglowodany ogółem: 28,5 g
Błonnik: 3,3 g

*Puree z dyni: Dynię umyć, przekroić na pół i wydrążyć środek. Piec w nagrzanym piekarniku do 200 °C przez około 1 godzinę. Po tym czasie, dynię obrać ze skórki, a miąższ zblendować na gładką masę.


Related Posts

Szybki omlet z serem feta i suszonymi pomidorami

Szybki omlet z serem feta i suszonymi pomidorami

Nigdy nie omijam śniadania! To dla mnie najważniejszy posiłek dnia. Oczywiście każdy ma inaczej ;d Dla mnie śniadanie musi być pożywne i smaczne. Po prostu musi dać mi niezłego „kopa” na początek dnia 🙂 Choć czasem lubię zjeść śniadanie na słodko, to jednak posiłek obfitujący […]

Czekoladowy omlet z buraka

Czekoladowy omlet z buraka

Kto śledzi mój blog wie, że lubię przemycać warzywa w postaci omletów, placuszków, ciast. Ten obłęd rozpoczął się kiedy zaczęłam być mamą. Każda mama wie, ze dzieci i warzywa średnio się łączą ;p Sezon zimowy to czas na warzywa korzeniowe, w tym m.in. na buraka. […]