Sałatka brokułowa

Sałatka brokułowa
Znów prosto, tanio i pożywnie, czyli kolacja w formie sałatki z dodatkiem jajek .
 
Składniki:
 
1 brokuł
2 jaja kurze
 2 pomidory
 olej rzepakowy tłoczony na zimno
sól, pieprz, zioła prowansalskie do smaku
 
Wykonanie: jaja ugotować  na twardo a  brokuły na pół twardo. Pozostawić do wystygnięcia. Wszystkie składniki pokroić w dowolny sposób i wymieszać z przyprawami i olejem rzepakowym. 
 
Czas wykonania ok. 20 minut
Z podanej ilości wychodzą 2 porcje ( po około 400 g)

 

Wartość odżywcza w 100 g produktu:
Wartość energetyczna: 58,7 kcal
Białko:2,9 g
Tłuszcz: 4,3 g
Węglowodany: 3,7 g
Błonnik 1,5 g

Warto do codziennych sałatek dodawać nabiał, ze względu na to, że pełnowartościowe białko polepsza wchłanianie i wykorzystanie wielu składników pokarmowych. Ponadto nabiał dostarcza dużej ilości wapnia oraz witamin rozpuszczalnych w tłuszczach m.in. witaminy A. Żółtko jaj jest bardzo dobrym źródłem żelaza, szczególnie w diecie osób takich jak ja, które nie przepadają za mięsem, a głównie za podrobami, bogatymi w ten pierwiastek. Sałatka brokułowa to bogactwo magnezu, potasu, fosforu, cynku oraz witaminy E, C, niacyny, kwasu foliowego. 
Mam nadzieję, że po raz kolejny udowodniłam Wam, ze zdrowe nie musi być drogie,skomplikowane czy nudne.  Od dziś nie ma wykrętów, robimy sałatki !


Related Posts

Chleb z nasion

Chleb z nasion

Tego smakowitego i niezwykle ciekawego chlebka nie wymyśliłam sama. Zainspirował mnie przepis jadłonomi. Autorka nazwała go “chlebem zmieniającym życie” i tym mnie przekonała 🙂 Jednak nie mając wszystkich składników zdecydowałam, że przepis zmodyfikuje na swój własny sposób. I tak właśnie powstał chleb z nasion w […]

Pasta z awokado

Pasta z awokado

Awokado to owoc powszechnie dostępny w dużych hipermarketach, jak również małych osiedlowych warzywniakach. Początkowo trudno było mi się do niego przekonać, ze względu na ( według mnie ) mdły smak i zapach. Gdy zaczęłam poszerzać wiedzę na jego temat, wiedziałam, że muszę go polubić. I […]