Pomarańcze



Od samego dzieciństwa Święta Bożego Narodzenia kojarzyły mi się ze wspaniałym zapachem pomarańczy …:) Otóż tą zimową porą następuje Pomarańczowa rewolucja !

Wykorzystujmy ten fakt i jedzmy pomarańczy jak najwięcej, gdyż owoce te to samo zdrowie.


Pomarańcze są niskokaloryczne, 100 g dostarcza tylko 44 kcal. Dzieje się tak z tego powodu, iż zawierają w swym składzie aż 87,1% wody.
Są odpowiednim wyborem w diecie ubogoenergetycznej, gdyż zawierają dużo błonnika, który sprawia, że organizm odczuwa dłuższy czas sytość, co dobrze robi na sylwetkę. Ponadto charakteryzują się bardzo małą zawartością tłuszczu – 0,2 g/100 g owocu. Nic tylko zajadać 🙂

Mają właściwości antyoksydacyjne, ze względu na obecność dużej ilości witaminy C ( 49 g/ 100g), która działa przeciwzapalnie, przeciw wirusowo, przeciw nowotworowo, opóźnia starzenie się organizmu, zwiększa odporność oraz wchłanianie żelaza. Związki antyoksydacyjne wpływają korzystnie również na stan skóry, nadając jej zdrowszy, lśniący wygląd. 

Pozostałe witaminy występujące w tym cennym owocu to : witamina A (19 µg/100g), beta-karoten (114µg/100g), witamina E (0,19 µg/100g), foliany ( 30 µg/100g), tiamina (0,08 mg/100g), ryboflawina (0,03mg/100g), niacyna (0,2 mg/100g), witamina B6 ( 0,1 mg/100g)

W pomarańczy znajdziemy mnóstwo składników mineralnych: potas (183 mg/100g), wapń (33mg/100g), fosfor (23mg/100g), magnez (12 mg/100g), sód (3mg/100g), żelazo (0,4mg/100g), cynk ( 0,15 mg/100g), miedź (0,07mg/100g), jod (1,2 µg/100g)
Znajdująca się pod skórką, biała warstwa nazywa się albedo i jest ona najbogatsza w witaminę C i pektyny, które wchodzą w skład błonnika rozpuszczalnego w wodzie.

Jedzmy pomarańcze dla lepszego zdrowia, wyglądu oraz wielkiego uśmiechu :))

Related Posts

Truskawki- źródło cennych wartości odżywczych i prozdrowotnych właściwości!

Truskawki- źródło cennych wartości odżywczych i prozdrowotnych właściwości!

  Truskawki to owoce jagodowe cieszące się dużą popularnością, dzięki nie tylko swoim niesamowitym walorom smakowo-zapachowym, ale także bogactwem wartości odżywczych i właściwościom prozdrowotnym.   Truskawka nazywana inaczej poziomką ananasową, uprawiana jest w wielu odmianach oraz krajach, głównie klimatu umiarkowanego. Truskawka zajmuje drugie miejsce pod […]

Jabłka- warto jeść?!

Jabłka- warto jeść?!

“Jedno jabłko dziennie, trzyma lekarza z dala odemnie !”   Dieta bogata w warzywa i owoce przyczynia się do zmniejszenia ryzyka wystąpienia różnego rodzaju przewlekłych schorzeń jak choroby układu krążenia czy rak. Z owoców na szczególną uwagę zasługują popularne w Polsce jabłka, których korzystne oddziaływanie […]