Jedzenie ze świadomością

Jedzenie ze świadomością
Oprócz tego, że posiłki powinno się spożywać często co 2-3 godziny, w małych objętościach, to również bardzo ważną kwestią jest aby spożywać je w spokoju (z dala od telewizora, gazety, radia), powoli, dokładnie przeżuwając. Czy tak właśnie jesz codzienne posiłki??
 
Na pozór wydaje się to bardzo proste do zrobienia, ale pozory często mylą. We współczesnym szybkim tempie życia ciężko jest znaleźć czas na 5 przerw przeznaczonych na to, aby porządnie zjeść. Prawda? Przypomnij sobie, kiedy ostatni raz jedząc, myślałeś o tym? Jeśli nie pamiętasz takiej chwili, to podczas następnego posiłku, zwróć uwagę, ile razy przeżułeś dany kęs. Możesz zapytać „po co to wszystko, to głupota, liczyć ile razy ugryzło się dany produkt, strata czasu?!”,jednak w takim razie jesteś w wielkim błędzie, gdyż nie zdajesz sobie sprawy, jak olbrzymie znaczenie dla Twojego zdrowia, wagi oraz wielkości spożytej przez Ciebie porcji może mieć niedokładne, szybkie i bezmyślne przeżuwanie kęsów pokarmu.
 
Dlaczego warto jeść świadomie??
 
Po pierwsze usprawnia to trawienie oraz poprawia metabolizm. Im dokładniej rozdrobnione jedzenie w jamie ustnej, tym lepiej dla żołądka, ponieważ pokarm zalega w nim krócej. Dobrze rozdrobniony pokarm zmniejsza ryzyko niepożądanych zjawisk jak wzdęcia czy nagłe skoki glukozy we krwi. 
 
Po drugie, im dokładniej przeżute kęsy jedzenia w jamie ustnej, tym lepsze przyswajanie składników odżywczych przez organizm. 
 
Po trzecie, sprzyja to w utrzymaniu prawidłowej masy ciała. Powolne, staranne przeżuwanie powoduje, że jesz dłużej, dzięki czemu w odpowiednim momencie odczuwasz sytość, co zapobiega ryzyku wystąpienia nadwagi i otyłości. 
 
Po czwarte, dzięki powolnemu i racjonalnemu spożywaniu posiłku, masz możliwość poznania i delektowania się jego nieskazitelnymi walorami smakowo-zapachowymi, których wielu z nas, podczas szybkiego tempa jedzenia, w ogóle nie odczuwa. Podczas „spokojnego” posiłku, widzisz co masz na talerzu, jesteś świadomy tego co jesz, co ma bardzo duże znaczenie dla Twojego zdrowia.
 
Na koniec, ile razy i jak długo przeżuwać?? 
 
Modelowo, jeden kęs powinno się przeżuwać około 15-30 razy.
Źródło: www.http://health.usnews.com/

Related Posts

Pokochaj siebie

Pokochaj siebie

Świat pędzi jak szalony. Nie mamy czasu na nic. Wciąż biegniemy. Dążymy do doskonałości, wpatrując się w idealne ciała celebrytów. Obieramy cel bycia szczupłą i atrakcyjną, katując się na siłowni i próbując wciąż to innej diety, suplementów. Niektóre kobiety z figurą modelki się urodziły, bez wielkiego, […]

Jak trwale zmienić nawyki żywieniowe na lepsze?

Jak trwale zmienić nawyki żywieniowe na lepsze?

Styczeń to czas postanowień. Jak co roku wiele z tych postanowień dotyczy zmiany masy ciała. Pracując w gabinecie wiem, że najczęściej zależy ci na szybkich efektach dietoterapii. Jednak mi zawsze zależy na czymś innym… na TRWAŁYCH EFEKTACH zmiany twojego myślenia, jak i w ostateczności oczekiwanej […]


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *