Jajecznica na parze


Dobrze jest zacząć dzień od pożywnego śniadania, dlatego też ja dziś serwuje jajecznicę na parze z dodatkiem moich ulubionych warzyw, która stanowi źródło pełnowartościowego białka, węglowodanów złożonych oraz składników mineralnych i witamin. Dzięki uniknięciu smażenia, jajecznica świetnie nadaje się dla osób mających problemy z wagą, wysokim poziomem cholesterolu oraz nadciśnieniem tętniczym.



Składniki:

  • 6 jaj kurzych
  •  pomidor
  • 1/4 papryki czerwonej
  •  cebula
  • 1/4 średniego ogórka
  • 4 małe rzodkiewki
  • rukola
  • pieprz, sól, bazylia do smaku


Wykonanie: Nastawić wodę w garnku na parę. Warzywa umyć i pokroić (oprócz rukoli). Do naczynia wbić jaja i roztrzepać, przyprawić a następnie wymieszać z warzywami. Wrzucić na parę, gotować do ścięcia się jajek. Wyłożyć na talerz i posypać liśćmi rukoli.  Najlepiej spożyć z dodatkiem pełnoziarnistego pieczywa.


Wielkość : 4 porcje

Wartość odżywcza jajecznicy na parze w 100g:

Wartość energetyczna: 56,2 kcal
Białko: 4,7 g
Tłuszcze:3,3 g
Węglowodany ogółem:2,7 g
Błonnik: 0,8 g


Related Posts

Chleb z nasion

Chleb z nasion

Tego smakowitego i niezwykle ciekawego chlebka nie wymyśliłam sama. Zainspirował mnie przepis jadłonomi. Autorka nazwała go “chlebem zmieniającym życie” i tym mnie przekonała 🙂 Jednak nie mając wszystkich składników zdecydowałam, że przepis zmodyfikuje na swój własny sposób. I tak właśnie powstał chleb z nasion w […]

Pasta z awokado

Pasta z awokado

Awokado to owoc powszechnie dostępny w dużych hipermarketach, jak również małych osiedlowych warzywniakach. Początkowo trudno było mi się do niego przekonać, ze względu na ( według mnie ) mdły smak i zapach. Gdy zaczęłam poszerzać wiedzę na jego temat, wiedziałam, że muszę go polubić. I […]