Zadbaj o zdrowie! – postanowienie noworoczne 2018!

Zadbaj o zdrowie! – postanowienie noworoczne 2018!

Witajcie w 2018 roku! 🙂

Nowy rok niesie za sobą nowe wyzwania.  1 stycznia skłania do refleksji i zastanowienia się nad własnym życiem. Jest to również dobry moment na zmianę tego co było złe na lepsze.

Warto pomyśleć o przygotowaniu listy celów na nowy rok. Czy masz już taką listę? Jeśli nie, warto ją zrobić. Uważaj jednak, aby nie było ich zbyt dużo. Mogą bowiem Cię przytłoczyć i sprawić, że polegniesz już na samym początku. Oczywiście zmiany w życiu możesz  wdrożyć każdego dnia, niekoniecznie musi być to 1 stycznia!

Gdy tylko stworzysz swoją listę celów na nowy rok, koniecznie ją zapisz! Badania wykazały, że zapisanie celów zbliża nas do ich realizacji aż o 40 %.

Tego roku, zachęcam Cię do dopisania jeszcze jednego punktu na liście postanowień, a mianowicie ” Zadbaj o zdrowie Twoje i Twoich najbliższych”! Chyba zgodzisz się ze mną, że jest ono najważniejsze! Bez zdrowia nic nie zdziałasz, nie spełnisz swoich najskrytszych marzeń, a chcesz aby się spełniły prawda? 🙂

Zadbaj o zdrowie Twoje i Twoich najbliższych!

Mimo że jest to postanowienie ( bynajmniej moim zdaniem) najważniejsze dla każdego z nas, bez wyjątku, jest również najprostsze w wykonaniu! Serio ! Wymaga jedynie regularności i zmiany nastawienia do życia! Jak wdrożyć to postanowienie w życie, aby nie polec na samym początku? Zmieniaj swoje codzienne nawyki regularnie, ale powoli.

Zacznij od jedzenia!  Wprowadzaj jeden punkt w miesiącu! Pamiętaj nie od razu Kraków zbudowano. Bądź cierpliwy i powoli przyzwyczajaj się do nowych nawyków.

  1. Zmień nastawienie! Polub siebie! Uśmiechaj się do siebie i do ludzi, których spotykasz na swojej drodze każdego dnia!
  2. Ogranicz słodycze do minimum. Jeśli zdarzy Ci się obżarstwo, nie przejmuj się i walcz dalej!
  3. Przestań słodzić kawę i herbatę. Jeśli będzie Ci trudno, zacznij ograniczać cukier ( Jeśli słodziłeś 2 łyżeczki, zacznij używać tylko jedną, a stopniowo wyeliminuj cukier całkowicie)
  4. Odstaw słodkie napoje gazowane i kartonowe soki. W zamian polub wodę !
  5. Codziennie sięgaj po warzywa. Twórz z nich kolorowe, aromatyczne sałatki!
  6. Zamień tłuszcze zwierzęce na tłuszcze tłoczone na zimno jak oliwa z oliwek, olej rzepakowy, lniany itp. Dodawaj go do sałatek, surówek bądź gotowych dań.
  7. Zamień białe pieczywo na to pełnoziarniste lub razowe.
  8. Ogranicz sól! Zamień ją na różnorodne przyprawy.
  9. Jeśli już odzwyczaiłeś się od słodyczy, wdróż ich zdrowe alternatywy. Inspiracje znajdziesz chociażby na moim blogu 🙂
  10. Naucz się czytać etykiety i zacznij kupować produkty z jak najmniejszą ilością składników! Jak prawidłowo czytać etykiety znajdziesz tutaj.
  11. Polub ryby! Wdróż je przynajmniej 3 razy w tygodniu w formie gotowanej na parze lub pieczonej.
  12. Wyeliminuj tłuste przetwory mięsne jak kiełbasy, salceson, parówki. Zamień je na chude szynki i mięso z indyka, kurczaka bądź królika.

 

 

 



2 thoughts on “Zadbaj o zdrowie! – postanowienie noworoczne 2018!”

  • Punkt pierwszy wygrywa 🙂 Zawsze odwzajemniam uśmiechy, szczególnie rano w komunikacji miejskiej, gdzie nieliczni podróżują z uśmiechem, a cała reszta jakby jechała na skazanie 😉 Pozdrawiam serdecznie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *