Kasza jaglana – warto jeść?

Kasza jaglana – warto jeść?

Kasza jaglana uznana została za jedną z najzdrowszych kasz. Przekonajcie się dlaczego?

 

Kasza jaglana i jej cudowne właściwości!

 

Kasza jaglana jest to kasza z ziaren prosa.  Samo proso nie dorównuje innym ziarnom zbóż (czytaj o owsie tutaj ), jednakże po oddzieleniu łuski, przy przerobie na kasze, zyskuje wiele walorów odżywczych.
Kasza z prosa jest lekkostrawna i nie powoduje wzdęć. Charakteryzuje się dużą zawartością dobrze przyswajalnego białka oraz „dobrego tłuszczu” (NNKT). Ponadto stanowi bogate źródło witamin z grupy B, soli mineralnych jak krzem, żelazo, wapń, fosfor, magnez oraz lecytynę. Wielkim jej atutem jest fakt, iż nie zawiera glutenu, a więc mogą ją spożywać osoby cierpiące na celiakię.  
Dzięki dużej zawartości krzemu, regularne spożywanie kaszy jaglanej pomaga w utrzymaniu zdrowego stanu skóry, włosów i paznokci oraz naczyń krwionośnych, poprzez zapobieganie odkładania się w nich cholesterolu. Zawarta w kaszy jaglanej lecytyna poprawia pamięć i reguluje ilość cholesterolu we krwi.
 
Kaszę jaglaną szczególnie poleca się osobom, których dieta jest bogata w składniki kwasotwórcze jak nabiał, mięso, biała mąka czy słodycze. Ma bowiem silne właściwości zasadotwórcze. 
 
Kleiki z kaszy jaglanej wykazują działanie profilaktyczne w wielu chorobach tj. przeziębienie, choroby przewodu pokarmowego, dróg żółciowych, wątroby i nerek. Ponadto kasza jaglana pomaga w pozbyciu się różnych śluzów z organizmów np. pochodzących z kataru czy kaszlu, poprzez usuwanie nadmiaru wody z organizmu. Wykazuje również właściwości przeciwnowotworowe, dzięki  zawartości wielu antyoksydantów oraz bierze udział w usuwaniu toksyn z organizmu.

Jak gotować kaszę jaglaną ?

 

Przygotowanie kaszy jaglanej jest bardzo proste. Na samym początku ziarna należy opłukać zimną wodą na sitku, następnie wrzucić do garnka z wrzątkiem lub gotującym się mlekiem w proporcji 3 szklanki wody lub mleka na 1 szklankę kaszy. Kaszę gotować na małym ogniu około 15-20 min.

Kasza jaglana w kuchni?

 

Kasza jaglana świetnie smakuje zarówno w formie słodkiej jak również wytrawnej. Osobiście uwielbiam kasze jaglaną gotowaną na mleku z dodatkiem suszonych lub świeżych owoców. Moje propozycje na śniadaniowe jaglanki znajdziesz tutaj. Znakomicie sprawdza się również jako dodatek do dań obiadowych, szczególnie czerwonego mięsa, suszonych pomidorów, oliwek i oregano.


Related Posts

Produkty ekspandowane- warto jeść?

Produkty ekspandowane- warto jeść?

W ostatnich latach znacznie wzrosła różnorodność asortymentu produktów ekspandowanych tj. wafle ryżowe, preparowane ziarna zbóż czy chrupki śniadaniowe. Na opakowaniach wielu z nich znajdziemy zachęcające do ich kupna hasła jak ” fit”, ” źródło błonnika” itp. Czy naprawdę warto je jeść? Produkty ekspandowane cieszą się […]

Produkty bezglutenowe

Produkty bezglutenowe

Życie z nietolerancją glutenu nie należy do najprostszych, gdyż gluten można spotkać niemal wszędzie,a  producenci wciąż dla własnego bezpieczeństwa, umieszczają na opakowaniu produktu, w którym nie spodziewalibyśmy się obecności alergizującego białka, możliwość jego zawartości. Gdzie możemy spodziewać się obecności glutenu, a gdzie go na pewno […]



1 thought on “Kasza jaglana – warto jeść?”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *